12 november 2007

Äntligen snö och Äntligen morgon

ÄNTLIGEN!
...har det kommit en gnutta snö.
Inte mycket och aningen för blött, men ändå, det lyser upp i mörkret och i morgon ska det komma mer. Och bli kallare.
I kväll kunde jag t.o.m. ta mig ut i hagen med hökärran utan pannlampa.
Jag klafsade förvisso ner i en lömsk vattenpöl som doldes av 2 mm is och lika mycket snö.
Men mina nyinköpta fodrade gummistövlar höll tätt. :-)

I dag blev det även ett kort ridpass.
När jag var liten och gick på ridskola räknades inte stallvistelsen om man inte fick sitta upp på en häst.
Ridningen var det primära med hästhanteringen och allt annat var bara slit och jobb som var nödvändigt ont.
Något jag fullständigt har omvärderat.
Att rida är trevligt, absolut, men det bästa av allt är själva umgänget, pysslet, mockningen, ryktningen och att få småprata o dela på en banan.
Vädret och årstiden just nu tillåter inte några uteritter kvällstid, eftersom jag vägrar utsätta mig själv och honom för risken det innebär att ge sig ut på halkiga, mörka vintervägar.
Är jag osäker blir han osäker... alltså får det vara.
Men vi tränar AR på stallplan och än så länge är han i muskelbyggarstadiet så träningen kräver inte så mycket utrymme.

Snö är som sagt positivt, men som den sörlänning jag är så vägrar jag i sten att cykla vintertid.
På min väg till jobbet ser jag tappra människor trampa obekymrat fram oavsett väglag.
Men eftersom jag inte tänkt lämna jordelivet ännu så promenerar jag.
Till sällskap har jag Adam Alsing, Gry Forsell och Anders Timell i Äntligen Morgon på Mix Megapol.
En radiokanal som är tämligen tröttsam övriga delar på dygnet men som är "the shit" på morgonen.
Som tur är är det bara några få morgonpigga hundägare som tvingas lyssna på mig när jag som ett miffo går och skrattar högt för mig själv.
En bra start på dagen, helt enkelt....

/Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Snö är något huvudsakligen negativt, som vi dessvärre fått ta del av i dag, första gången den här säsongen. Eftersom vi bara är i allra första början av vintern försöker jag tänka positivt och intala mig att snö är positivt och mycket trevligt :-)....men det vill aldrig riktigt lyckas!