26 januari 2006

Driftstoppstorsdag

Trist kväll. Maria och IT-avdelningen har sitt månatliga driftstopp ikväll, vilket innebär att jag är hemma själv. Ja förutom Zelda då. Hon ligger troget vid min sida och undrar varför jag sitter och knappar på den där konstiga lilla manicken med lysande skärm.
Men man kan väl inte begära att hon ska förstå. Hon är ju trots allt en katt.
Detta är alltså den kväll när jag sturskt meddelat att jag tar hand om disken samt kör ett städrace genom lägenheten.
Och nu är klockan 20.50.
Alltså har jag gjort det jag lovat.
Not.
Borde alltså egentligen lyfta på ändan och se till att få det undanstökat.
Men det finns alltid nå't att skylla på.
- Nyheterna på TV.
- Posten måste gås igenom.
- Morgontidningen måste läsas. Igen. * (Se fotnot)
- Zelda är rädd för dammsugaren.
Osv osv...
Men jag har iallafall roat mig med att ladda hem två alternativa webbrowsers, Firefox och Opera, och testat dem.
Det ger inte någon renare lägenhet, men det är mycket roligare, jag lovar.
Och nu börjar sporten på TV också! Oj oj, hur ska detta gå.
Nä, det är bara att bita ihop och köra igång.
Vi hörs...
/ Håkan
* (Man kan ju missat nå'n notis om t ex en byastämma i Ullbergsträsk vid första genomläsningen. Eller om några påstådda renbetesskador på nå'n skogsplantering i Släppträsk.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Firefox.. Ja den skall man ha. Verkar mycket stadigare än I.E. Sedan kan ni lika gärna ta steget fullt ut med "open source" och gå över till Linux :)