16 januari 2006

Snorpapper, dunsockor och 24

Jaha, så var man då sjuk igen.
Denna gången är det dock inte halsinfektion utan vanlig, hederlig förkylning.
Har spenderat dagen i soffan framför TV'n.
På soffbordet ligger mitt survivalkit:

- 2 st. telefoner
- 1 st. febertermometer
- 1 st. toarulle som stadigt minskar i omfång
- 1 st. snytpappershög som stadigt ökar i omfång
- 1 st. snusdosa (ja, jag ska sluta...snart)
- 1 st. hög av fjärrkontroller

Har idag sett 6 avsnitt av julklappen jag fick av Sophie & Dennis.
24, säsong 2.
Jag måste dock pausa ibland för att undvika hjärtinfarkt eftersom spänningen är så olidlig.
Att släppa TV-serier på DVD är det bästa som hänt.
Pga. mina ständigt återkommande halsinfektioner har jag det senaste året blivit ett med Jack Bauer, Homer Simpson och Jerry Seinfeld.

Men i övrigt är det trist att vara sjuk. Nästa onsdag ska jag operera bort mina halsmandlar. Efter det hoppas jag att livet blir betydligt lättare.

Några av våra vänner åker till Thailand på fredag.
Hoppas att ni får en underbar semester.
Men...
Snälla ni, LEK INTE MED DÖDA FÅGLAR.

Det var allt för idag. Nu måste jag snyta mig igen.
Guds frid!
/Maria

Inga kommentarer: