29 januari 2006

Storm + BB

Vi har varit på bio ikväll. Vi såg Storm en svensk film som var MYCKET speciell!
Faktum är att jag blev riktigt tagen. Vill ni se en film som väcker både funderingar och känslor, samt får en att tänka över de eventuella oförrätter som man har gjort genom livet, så ska ni absolut gå och se den.
För er som har ert hem i Uddevalla med omnejd så finns det ju vissa möjligheter till igenkännande, eftersom den är inspelad bland annat i Vänersborg och Trollhättan. Vill minnas att jag såg en scen från Överby bland annat.

Nu ska vi slänga ett öga på Big Brother. Maria säger att det är ett måste att iallafall se vad det är för karaktärer som kommer att vara med.
Själv är jag lite skeptisk. Har aldrig varit nå't stort fan av den såpan. Såg några avsnitt för ett par år sedan och då kanske den hade ett visst berättigande, eftersom det fanns vissa deltagare med personlighet.
På senare år tycker jag mest att det handlat om silikon, supande och förhoppningar om skandaler.
Ganska meningslöst, om ni frågar mig.
Det kan ju vara åldersbetingat, men med ett urval av personer som ligger i huvudsak inom åldersspannet 18 till 25, vars största intresse i livet är utseende och att synas, så kan det inte bli spännande. Jag menar de har ju inte upplevt nå't i livet ännu, som gör att de har något av intresse att förmedla om man ska titta på dem i 100 dagar!!
Förlåt alla som läser detta som är i den åldern, jag menar inte er i detta fall.
Jag tror att ni förstår hur jag tänker...
Näväl, vi får se vad som händer. Jag kan ju ha fel, men jag tror inte det...
/ Håkan

Inga kommentarer: