20 januari 2006

Snus

Maria slutar snusa - Försök 2
1:a försöket gick inget vidare. Metoden "Lägga av helt, det handlat bara om karaktär" var helt förkastlig. Så, nu är det alltså dags för Försök 2, Metod: Nicotinelle sugtabletter.
Jag är inte särskilt hoppfull, jag vill sluta, men motivationen är sådär.
Hade det inte stått "Denna tobaksvara kan skada din hälsa och är beroendeframkallande", utan istället "Snusning dödar, både dig och din omgivning" så hade jag slutat direkt.
Detta är vad jag måste avstå från:
Morgonsnusen: I samband med läsning av morgontidning.
Eftermatensnus: Efter varje måltid. (Måltid inkluderar även kaffe, godis, vatten o frukt).
Promenadsnus: Då man förflyttar sig mellan punkt A och punkt B.
Koncentrationssnus: Precis innan man tar tag i en knepig arbetsuppgift.
Uppmuntringssnus: Då knepiga arbetsuppgifter tenderar att gå snett.
Belöningssnus: Efter lyckad avslutning på arbetsuppgifter.
Tröstsnus: Efter misslyckad avslutning på arbetsuppgifter.
Disksnus: Förgyller köksarbetet.
Sistafördagensnus: En, två eller flera.

Jag återkommer om hur det går.
Är jag vresig och cynisk i mina kommande inlägg så vet ni varför ;-)
Trevlig helg allihop!
/Maria

Inga kommentarer: