31 januari 2006

PPM

Nu har jag fått en ny operationstid.
28 februari.
Undrar just vad som ska inträffa den dagen.
Antingen är jag själv sjuk eller så drabbas Skellefteå Sjukhus av Digerdöden.
Nej, jag ska inte vara negativ, det blir säkert av. 3:e gången gillt.
Får de återbud kan det dessutom bli ännu tidigare.

Det där med PPM.
Då när det begav sig (2001 eller när det nu var) gjorde jag ett sånt där "aktivt val" och placerade mina PPM-pengar i div. fonder. Efter det slutade mitt engagemang vilket gjorde att mina pengar bara försvann.
Så med skräck fram emot en pension där jag skulle bli tvungen att leva på nudlar och vatten.
Men...för ett år sedan, med hjälp av min sambo, började jag engagera mig igen och det har faktiskt gett resultat. Nu ligger jag äntligen på plus. :-)

Vi får väl se, snart kommer väl Unibet ta över hela pensionskarusellen och så får vi gambla om våra pengar på riktigt.
All In och vips var man pank...eller rik som ett troll.

Snart kommer Lillasyster på besök.
Vi saknar henne väldigt mycket och det ska bli väldigt roligt att ha henne här en hel vecka.
Och så får man sånt där gott potatismos igen.

Tjarå!
/Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Alldeles konfys.. Vem är lillasyster??? och vem är mannen på bilden i dagens blog?