29 januari 2006

Söndagspromenad

Idag är det söndag.
En dag som för oss, liksom många andra skelleftebor, innebär att man går ut och går om inte vädret är allt för avskräckande. Och idag var det en alldeles utmärkt promenerardag. Halvsol, plus två grader och ingen vind.
Vi gick broarna runt med en liten extra sväng på Sunnanå, så det blev väl cirka sex kilometer sammanlagt. Helt okej om du frågar mig.
Bland annat passerade vi Bonnstan som ligger bara ett par hundra meter från vår lägenhet.
I övrigt verkar det bli en lugn dag. Tvättid har vi bokat hela dagen, så där får Maria fylla, tömma och hänga upp tvätten med jämna mellanrum.
Maria? Stackars hunsade kvinna tänker ni då, eller hur?
Kanske, men det är faktiskt hennes tur. Jag gjorde det förra söndagen.
Dessutom är det jag som ska diska och fixa kaffe nu efter promenaden.
Så ni behöver inte ringa upp Skellefteås lokalavdelning av F! på en gång.
:-)
Vi hörs, å hadesåbra.
/ Håkan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sol och plusgrader.. det där är inte rättvist. Här har det vart minus så länge jag kan minnas. Apropå F!, När Maria hade glasögon var hon en exakt kopia till utseendet av Gudrun Schyman :P

Anonym sa...

Grrrr... den sista människan på jorden jag vill likna. ;-)