12 september 2006

Hästterapi

Vilken dag!
Fick i morse veta att jag skulle vara ensam på driften idag, det är kanske ok under sommarperioden när många har semester. Men så här i mitten av september...
Puh!

Men trots en småjävlig dag är jag ändå inte speciellt uppstressad, mycket på grund av gårdagskvällen.
Igår var det ridning igen med markarbete på schemat.
Till min glädje kan jag nu konstatera att det där med hästar är precis lika roligt nu som det var förr. Och inte bara roligt, det är för en ständigt uppstressad människa som mig otroligt pulssänkande.
Det är få aktiviteter som gör att man så totalt kan släppa allt annat som rör sig i ens medvetande och bara fokusera på det man gör för stunden.
Det är omöjligt att bry sitt huvud med uppgraderingsångest och dll-fanskap när man sitter på hästryggen.

Har hört talas om terapiformer där hästar och ridning används som rehabilitering för utbrända och deprimerade människor.
Kanske inte fungerar på alla, men jag tror att det överlag är bra att ha djur i sin närhet (om man inte är hindrad av allergier vill säga).
Kommunikationen med djur är så rak, instinktiv, ärlig och okomplicerad.

Och för första gången på länge längtar jag efter måndagar!! :-)

Nu ska vi fara till Friskis & Svettis.
Sedan hem och dricka O'boy till Desperate Housewives.

Tjingeling!
/Maria

Inga kommentarer: