25 september 2006

Totalt meningslösa och alldeles underbara prylar

Det finns stunder i livet då jag drabbas av plötsligt tekniknörderi.
För ett par veckor sedan slog det till igen och jag var bara tvungen att köpa den.
Den genom tiderna mest meningslösa pryl som skapats, näst efter morgontofflorna med ficklampa på tårna.

Den huvudsakliga orsaken är att jag, ända sedan jag träffade min sambo, fått utstå tråkningar en gång i månaden varje gång då det blir dags att betala räkningar.
Sitt yrke till trots vägrar han att betala sina räkningar via internet, för att det tar sådan tid.
Och jag grämer mig över det faktum att när han fyllt i sin girobetalningsblankett har jag bara knappat in ett halvt OCR-nummer.
MEN, den tiden är förbi!
Nu drar jag min lilla USB-anslutna cPen över nuffrorna och pang så är det ifyllt. :-D
Och för första gången har jag betalat räkningar med ett fjomsigt leende på läpparna.

Hade det inte varit för att jag i mitt kontrollbehov lik förbannat måste dubbelkolla siffrorna 13 gånger innan jag godkänner räkningarna så hade det gått nästan fort.

Det är måndag, om en halvtimme ska jag åka till stallet.

/Maria

Inga kommentarer: