05 september 2006

Intellektuella diskussioner

Jag och Maria gör väl som de flesta andra par. Dvs diskuterar olika saker när andan faller på. I dessa tider när det stundar riksdags-, landstings- och kommunalval så är ett av ämnena givet: Vad ska man rösta på?
Man vrider och vänder på partiernas argument och, om de fortfarande finns, ideologier. Intressant och givande.
Men ikväll hade vi en diskussion som fick mig att undra om vi egentligen är normala...
Vi ägnade ett längre tag åt att diskutera hur man på bästa sätt ska breda smör/margarin på en limpmacka.
Ja, jag vet, stort ämne...

En limpskiva är ju som ni vet av en viss form, rak på ena sidan och som en halvcirkelbåge på den andra. Resonemanget kretsade om huruvida man har halvcirkelbågen åt höger eller åt vänster i smörpåkletningsögonblicket, och om man isåfall alltid hade det på samma sätt.
Sedan flöt samtalet in på hur man isåfall håller limpmackan vid själva tuggögonblicket, dvs om man har den i samma position som när man brer på smöret, eller huruvida det hade betydelse vilken hand man just då höll mackan i, innan man tog den tugga man så gärna ville ha.

Ja ni ser, man undrar ibland vilken nivå vi hamnar på...

Lycka till med er nästa macka!
(Ja, jag menar smörgås...)

/ Håkan

2 kommentarer:

Sofia sa...

Fan va kul att läsa om era smörgås-funderingar!! Ni är underhållare av hög klass!

Många kramar!

Anonym sa...

Jag tycker att smörgåsen ligger bäst i handen om man har tummen på den raka sidan, och de andra fingrarna får ta itu med den rundade. Min smöranvändning är låg, så det kan jag inte utala mig om.