26 september 2006

Tisdag - check!

Efter ett välbehövligt hjärnrensarpass på Friskis återställer jag ev. förlorade kalorier genom att frossa i mig rulltårta som Håkan bakade igår.
Jo, jag är en av de lyckligt jämställda kvinnor som får rulltårta istället för kvällsstryk.

I morgon ska vi titta på lägenhet igen.
För vilken i ordningen det senaste halvåret vet jag inte, men det har blivit ganska många.
Det är alltid något fel på dem... balkong åt fel håll, fel våningsplan, för litet vardagsrum, sunkigt badrum, för dyr, på fel plats eller bara ful!
Men, vi hittar säkert något så småningom.
Kanske har vi det lite för bra där vi bor.

På västkusten har det varit hummerpremiär.
Gnnnnn.
En av de få nackdelar med att bo i Norrland är bristen på skaldjur. Det låter som om jag är en gourmetätare som är bortskämd med dyr mat.
Men så är det inte.
Det är bara det att jag bott flera år i den del av Sverige där färska skaldjur inte är svårt, eller som här, omöjligt att få tag på.
Där ett par timmars arbete med en fiskares dator kunde resultera i en påse räkor, kräftor eller i bästa fall... hummer.
Nåväl, jag får väl köpa mig en burk surströmming på lördag och trösta mig med.
Eller varför inte knåpa ihop lite surpaltmos!

För övrigt så har jag bestämt mig.
Det blir ingen klassfest för mig i november.
Fick inbjudan från klassfest.com att komma på 15-år-sen-vi-slutade-nian-klassfest.
Visst fanns suget, men nej... det är dyrt att åka ner bara för en helg.
Och åker jag ner träffar jag hellre mina nära och kära och de riktiga vännerna.
Dessutom är det helt fel tid på jobbet att ta ut ledighet.

G'natt!
/Maria

1 kommentar:

Sofia sa...

Hej Maria!

Hej!

Du frågade om branden var nära oss. Möbelaffären där branden var ligger inte jättelångt från oss även om det inte ligger precis runt knuten. Men vi såg eller märkte ingenting.

Jag fick reda på branden först när jag kom till jobbet i Vänersborg.

Kram!