07 september 2006

Och så kom regnet...

I Skellefteå har det denna sommar varit oerhört torrt.
De få regnskvättar som kommit har nätt och jämt sköljt bort dammet från bilen.
Men idag hade Gud bokat tvättid, och Han gjorde det ordentligt.
Hela sommarens regn sköljde över denna stad under ett fåtal timmar.
Lika kaotiskt som det blir i Uddevalla vid snöfall, lika illa var det här idag.
Uddevallas snöhantering kanske inte är den mest utvecklade, men det där med regn, det kan de.
Städer är helt enkelt gjorda för olika typer av nederbörd.
Positivt med skyfallet är ändå att jätteduvbajshögen utanför vår entré på jobbet högst troligt äntligen spolats bort...

Arbetsdagen har tillbringats på Medlefors Folkhögskola - utbildning i processinriktat arbetssätt.
Dagen avbröts lite abrupt med ett illavarslande telefonsamtal om översvämning i anslutning till vår serverhall.
Pulsen hann stiga avsevärt på vägen dit (en färd som hade gått bättre med båt än med bil) och lättnaden var stor när vi insåg att det inte var någon fara.

Kvällen har jag ägnat mig åt korvstoppsdans.
Det var repetitionskväll i Linedance, repetition för en helt annan grupp än den jag gått med under våren.
Så, jag har nu lärt mig ca 10 helt nya danser... och jag minns inte en enda.
Men kul var det. :-)

/Maria

Inga kommentarer: