24 december 2008

Den infann sig till slut...

Det var fortfarande mörkt när jag stod upp i morse.
Läste morgontidningen, åt en snabb frukost, klädde mig varmt och for denna kalla julaftonsmorgon till stallet. På radion i bilen spelades julsånger och när jag svängde av Burträskvägen in mot Bodan så slog den till som ett slag i magen, ett underbart sådant.
Julstämningen!
Solen höll just på att gå upp, vinterdagen vaknade och himlen var så vacker.
Jag rös av lycka och en inre frid spred sig, djupt inifrån mitt hjärta och ut i varje kroppsdel.

Hade önskat att jag hade en bättre kamera som mer rättvist kunde återge himlens färger, men tro mig... det var mycket vackert.

---> Solen går upp över Bodaträsket.

--->Leos utsikt när han vaknar på morgonen.

--->Fått varsin julklappsmorot.

---> Matte gick upp i skogen med hunden.

---> Nyfiken Leo.

---> En vacker och stolt ledare, Morisco alias Mosse. Vit som snö.

---> Leo med flickvännen Trixi.

---> Årets julmat, mycket gott!

---> Julbord.

Karl-Bertil Jonsson har precis delat ut julklappar till de fattiga och nu är det snart dags för julaftonspromenad.

GOD JUL!

/Maria

3 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul från oss i Sundsvall. Underbara bilder!

Elisabeth och Bertil

Anonym sa...

God jul alskade storasyster! Snon verkar valdigt exotisk, sarskilt eftersom jag mest kliar myggbett och svettas som en gris har i Thailand. Du har tagit fatnastiska bilder! Halsa Hakan och Leo!
Kramar/Lillasyster (kanske for forsta gangen nagonsin brunare an du)

Eva Östman sa...

Man blir andlös av de bilderna - och så säger du att det var än vackrare i verkligheten?

I Mälardalen har vi ganska exakt en millimeter snö :-)

Och det är mycket bättre än inget!

Eva