29 december 2008

Oplanerad sovmorgon

Efter en aningen stressig morgon med övertygelsen att Håkan för sista gången tillåts vara Master of the alarm clock, stressade vi iväg sisådär 9:30 (istället för tänkt avgångstid 8:00).
Håkan till jobbet och jag till stallet.
Min plan att förneka den kommande förkylningen lyckades och stalljobbet flöt på fint.
Red en liten sväng och morgonens stora glädjeämne var att Leo lyckades byta varv i traven, både åt höger och vänster.
Detta firades med en extra morot till Leo och två knäckemackor med baconost till mig.
Ärligt stulet från Gun-Britts kyl i Bodanboden. :-)
Tack, det var gott!

Har även hunnit komma igång med flyttpackningen.
De 14 första flyttlådorna är packade och klara.
Tre bokhyllor och halva köket.
Nu ger jag mig för idag. Har lovat mig själv att inte stressflytta denna gång och verkligen utnyttja det faktum att vi tvingas betala dubbla månadshyror.

Jag är dock en aning bekymrad över min älskade sambos hälsotillstånd. Efter avslutad arbetsdag kom han hem likblek och hostande och idag var det han som blev beordrad i säng.
Får se om jag lyckas övertala honom att stanna hemma i morgon så att han är frisk till nyårsafton.

/Maria

Inga kommentarer: