20 december 2008

Lördag

Det kom blombud igår kväll.
En julbukett från min guddotter med familj.
Mycket fin. Tack så mycket!

Har spenderat många timmar i stallet idag tillsammans med Karina.
Mycket trevligt har vi haft och helt suveränt nu när man kan pausa i halvtid, gå in i värmen och ta sig en kopp kaffe i arbetsboden.
Våra hästar var på gott humör och även om det var en smula halkigt på ridplanen så gick det ändå att köra ett pass akademiskt.

Jag fick även den äran att programmera de nya höautomaterna. Världens mest avancerade timer med 50 olika programval som kan ställas in i alla möjliga varianter av ström av och på.
Dock inte så avancerad att ställa in som det såg ut från början efter att ha ögnat igenom bruksanvisningen.
Vi får väl se om jag gjort rätt i morgon, om de tre första luckorna öppnas klockan 6 och de andra klockan 12.
I värsta fall får väl hästarna använda bakhovarna och lösa lucköppningen själva.

Leo har ingen höautomat i sin natthage eftersom han lyckligtvis fixar fri tillgång på mat utan att äta sig smällfet. Mitt huvudbry består i hur jag ska kunna lasta in så mycket hö som möjligt utan att han trampar runt i det och använder det som toalett.
Han är söt, men något grisig ibland.

/Maria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter spännande med så avancerade höautomater. Kan du inte sätta in en bild och berätta var man kan få veta mer om dem.

/Elisabeth

Maria och Håkan sa...

Jag tar med kameran till veckan och dokumenterar lite :-)
Blir någongång i juldagarna när jag är där i dagsljus.