14 december 2008

Snart jul

Vi kan vara äckligt effektiva min käre sambo och jag.
Efter att ha klottrat ner en julklappslista for vi till stan och 35 minuter senare var det mesta inhandlat.
Skönt. Men jag grämer mig över att jag ägnat en hel månad åt ångest inför något som så snabbt var överstökat.
Nu kan jag ägna resten av veckan åt att invänta den julstämningskänsla som annars brukar komma till mig först då vi tar vår sedvanliga julaftonspromenad Håkan och jag.
Efter en god julmiddag (vad som helst men inte julmat) då vi promenerar runt i stan och tittar på (och ibland förfäras över) allt pynt som pryder stadens bostäder samt fördomsanalyserar människorna som bor där.

Lite hästbilder från denna och förra helgen.
Till synes blir det en vit jul i år.
---> Söndagstur med rockarden. ---> Myskoxepälsen gör att frysmärkningen nästan inte syns. Bra, tycker inte om assosiationerna jag får till siffertatueringar på individer.
---> Fotograferingsminen: "Visst är jag söt - ge mig karameller".
---> Snöbus.
En vecka och två dagar kvar, sedan följer lång ledighet och jo... det ser jag fram emot.

/Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

man kan ju inte låta bli att charmas av leo på näst sista bilden...så fin! :)