06 december 2008

Lördagspyssel

Dagen börjde lagom bra med ett par timmars uppkoppling mot vårt backupsystem för att, för vilken gång i ordningen vet jag inte, försöka stuva om bland våra jobb för att uppnå optimal prestanda under en helg.
För att återigen konstatera att det inte går att pressa in en flodhäst i en tändsticksask.
Datamängderna är för stora och helgen för kort... så om två veckor blir det nya inställningar och nya försök.
Lagom julpyssel. Blä!

Men sen for jag till stallet och som vanligt, så fort jag kliver ur bilen i Bodan, stänger jag av allt som har med jobbet att göra och lever i nuet tillsammans med världens bästa häst.
Idag stod uteritt på schemat och i sällskap med Gun-Britt och Karina plumsade vi ut med våra hästar upp i skogen.
Och mycket plums blev det. Hästarna frustade, stånkade och jobbade sig fram genom den djupa snön och vi duckade för de snötyngda grenarna och njöt av en härlig tur.

Håkan är i Sundsvall och målar om i Linus och Toves nya lägenhet. Själv ska jag se finalen av Stjärnor på is och ja... kanske koppla upp mig mot backupsystemet och se om det jag vill ska gå klart är färdigt innan nästa jobb ska starta.
Jag saknar dig Håkan, skönt att du snart är hemma.

/Maria

Inga kommentarer: