28 december 2008

Frisk, inte sjuk - Frisk!

Försöker mota bort en fökylning som sakta smyger sig på.
Om jag tänker starkt att huvudvärken beror på trötthet, hostan på att jag satt i halsen, den täta näsan pga. att jag har massa stalldamm i den och värmen i pannan på att jag nyss stått vid spisen och lagat mat - så kanske jag kan lura mig själv... ett tag till i alla fall.
Jag är frisk, jag är frisk, jag är frisk!

Hade en trevlig ridtur tillsammans med Karina idag.
Bra toleransträning blev det. Många skotrar (jäsikens vad fort de kör ibland), ett par traktorer, en galet vrålskällande hund, ett gäng kossor, prasslande höbollsplast på en gård vi passerade samt ett stycke gubbe som smällde i en brevlåda bakom oss.
Dessutom en smula vind i träden.
De är duktiga våra hästar.
Jag har dock fortfarande lite svårt att förstå att Leo, som är så låg i rang och med ett tämligen (tror jag) taskigt självförtroende anser att hans plats alltid ska vara först i ledet.
Men, det verkar vara den uppgift han har i sin nya flock. Att gå först och bana väg för de andra med sina långa varmblodsben.
Extra effektivt när det kommer till snöplumsning.

Håkan har nu beordrat mig i säng en stund så att jag ska vila upp mig. Det är bäst att göra som man blir tillsagd så nu får det bli en stunds bokläsning.
Flyttlådorna är hämtade så i morgon efter stallgörat börjar nedpackningen.

/Maria

Inga kommentarer: