07 mars 2006

Don Corleone, kyla och mjölksprit

En vecka har gått sedan operationen och jag tillbringar fortfarande den mesta tiden i horisontalläge. 24-boxen är tyvärr slut så idag har jag iakktagit de två katterna när de slåss om ett sugrör samt sett på TV.

Discovery, kanalen som på kvällstid mestadels visar när medelålders amerikanska män med könshår i ansiktet målar eldflammor på bilar, är på dagarna en underbar källa till information och allmänbildning.
Såg i morse ett reportage om extrema väderförhållande.
Visste ni, att den europeiska stad där kyla skördar flest dödsoffer är London.
Stressade till sitt arbete står många Londonbor, dåligt klädda, och fryser. Blodet blir trögflytande pga. kylan och under dagen har det bildats en propp som senare leder till hjärtinfarkt.

Har även sett hur man bygger en vädertålig mongolisk nomadbostad, planerna kring bygget av en jättepyramid i Tokyo som ska rymma 750 000 pers samt lärt mig hur man gör sprit av mjölk.

Jag har även sett Gudfadern.
Jo, det är sant, trots att jag ser mycket film så har detta verk hittills varit osett.
I min tidiga ungdom såg jag början, men som den hästtjej jag då var slutade jag tvärt efter scenen med hästhuvudet i sängen.
Att sedan min skämtsamme bror hade placerat en teckning av ett blodigt hästhuvud i min säng morgonen därpå gjorde ju inte saken bättre.
Men, nu är det gjort. Ganska bra men kanske inte det bästa jag sett.

Planen är att gå till jobbet på torsdag, men som det känns i halsen idag så blir det inte aktuellt.
Vi får se...

/Maria

1 kommentar:

Linus Brännström sa...

De säger ju att Gudfadern är så jävla bra för att den går så nära och skildrar vardagen och relationerna i maffian. Men har man plöjt fem säsonger the Sopranos är Gudfadern ingenting i jämförelse. Teveserier har förstört filmen. Och jag gillar det.