15 mars 2006

Rumpont och Björnlim

Jag har ont i ryggen/rumpan/benet.
Pga. extrem inaktivitet och total frånvaro av muskler har något i min höft halkat snett.
Efter denna snedhalkning händer då och då under tiden jag går att det plötsligt hugger till i ryggslutet på mig. Det gör så in i bänken ont så att benet far upp automatiskt och jag måste tvärstanna tills sätesmuskeln slutat krampa.
Om någon såg mig promenera till jobbet idag måste de trott att jag var på väg till "The Ministry of Silly Walks".

Ska försöka få tid hos naprapaten jag brukar gå till, "Kroppen" som han kallas.
Men det kan vara svårt att få komma dit nu eftersom han antagligen har fullt upp med sin huvudsysselsättning så här års, att massera vältränade hockeykillar i Skellefteå AIK.
Dessutom är det så förnedrande att visa upp sin förfallande lekamen för någon som vet hur människokroppen egentligen SKA se ut.
Men, även om jag har ett stillasittande jobb så måste jag ju åtminstone kunna ta mig till och från det, så jag ska ringa i morgon, så får det bli.

Hittade ovanstående bild av Jan Bergquist i barnprogrammet "Kroppen". :-)
Blev med ens oerhört nostalgisk och full av barndomsminnen.
Underbar sida för er födda på 70-talet Nostalgi.

Vad hände förresten med björnlimmet?
Den lilla gröna burken med röd sked, att klistra fast Josef, Maria och kameler med på kyrkans barntimmar.
Finns det björnlim numera, eller fick de sluta tillverka det eftersom det luktade så gott så att barnen åt upp det?
Varför gör man inte barnmat med björnlimssmak?

Nu blir jag serverad kvällsmat.
Jag är pinsamt bortskämd.

/Maria

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha.. ja jag vill minnas att björnlimmet luktade bittermandel?

Anonym sa...

Roligt med lite nostalgi. Både pappa och jag drog oss till minnes den goda lukten från björnklister, som fanns även i vår barndom!