04 mars 2006

Störd verklighetsuppfattning och håravfall

Under natten som gick fick jag äta upp det där jag skrev om att det inte gjorde så ont i halsen. Till slut gick jag upp och tog hästmedicinen som jag tidigare skrev att jag ska undvika pga. biverkningarna. Vad annat fanns att göra...
Smärtan försvann, taket började röra på sig och jag somnade om, drömmandes om att sortera tvätt.

Är rädd att jag måste stoppa i mig de där grejerna några dagar till men efter att ha läst på FASS om Diklofenak är jag förundrad över att det ens får finnas saker med biverkningar som:
Hjärnhinneinflammation, håravfall, kraftiga hudutslag med blåsor, depression, minnesstörningar, förvirring, störd verklighetsuppfattning, kramper, känselbortfall, blödningar i hud och slemhinnor, inflammation i tungan... osv osv.

Förvisso är de ju sällsynta, typ 1 av 1000 patienter, men om man jämför den risken, med risken att bli smittad av H5N1, så känns den ju överhängande hög.

Det står även att man ska kontakta läkare om det uppstår "halsont och/eller sår i munnen".
Heh, borde jag kanske ringa...?!

Ska försöka att inte skriva så mycket mer om halsproblemen i fortsättningen, men det händer inte så mycket annat i mitt liv just nu.
Men i kväll blir det schlager igen, kanske inte så mycket "lock'n loll", men trevligt ändå ;-)

/Malia

Inga kommentarer: