17 mars 2006

Snoozeknappen borde bort!

Veckan är äntligen slut.
Det absolut bästa med helgerna är sovmorgon. Att slippa den där jäkla väckarklockan.
Hela veckan har den stått på 6:00, eftersom ambitionen när jag lägger mig är att vara tidigt på jobbet.
Att jag sedan snoozar till 7:15 och på så sätt missar en dryg timmes välbehövlig djupsömn är minst sagt idiotiskt.

Idag var jag på två seminarium, schemalagda på absolut sämsta tänkbara tid, efter lunch en fredag. Det första gick bra eftersom det var en kollega som höll det och att det var bra, kortfattat och informativt (jo, han är norrlänning).
Men det sista seminariet...
Stackars människa. Hade åkt från Danmark ända upp till Norrland för att presentera "vad det nu var" om brandväggar. Att hans engelska hade den lätt grötiga blandningen av danska och att rösten var monoton och sövande gjorde inte saken bättre.
Ett tag greps jag av oerhörd panik. Dels för att jag höll på att somna (stolen var jättebekväm och ögonlocken var sååå tunga) och dels av rädsla att han, som man kunde råka ut för i skolan, skulle fråga vad just jag ansåg om deras nya funktionalitet i Borderware.
Lyckligtvis gjorde han inte det.
Hoppas att mina kollegor hade bättre behållning av föredraget så att han inte kom förgäves.
Skämmes Maria!

Katten piper och krälar runt på mage men det kommer inte att störa mig ett dugg, jag kommer att sova som en gris!

Nattinatti!
/Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo du! Situationen känns igen. Höll själv på att ramla av stolen en gång när jag somnade till under en filmförevisning efter lunch, på folkhögskolan. Som tur var satt jag längst bak. Bänkkompisen började snarka en gång. Vill rekomendera stol med armstöd, så slipper man i alla fall dratta i golvet. Men det är klart, något får man väl bjuda på, det kan ju vara en muntration som får övriga deltagare att piggna till.

För övrigt flyttade en katt in här i tisdags kväll. Han heter Gustav och är mycket röd. Han satt länge utanför dörren och ropade hjärtskärande. Djurvänner som vi ju är tog vi in honom och gav honom lite mat. Den stackaren var helt utsvulten. Förmodligen hade han varit ute någon natt i sträng kyla. När han ätit lade han sig att sova, sedan åt han, gick på lådan och sov i över ett dygn. Kurt har satt upp lappar i affärerna, men hittils har ingen ringt. Gustav blir nog kvar här. Han verkar trivas förträffligt. De andra rvå katterna och Zorro, har acepterat honom. De är ju också så djurvänliga.