06 mars 2006

Förfall

Det är tragiskt, jag upprepar tragiskt...
I detta fall menar jag min kropps tillstånd.
Jag har väl aldrig direkt varit känd för att lägga på mig en massa onödiga kilon, och det är väl inte det som jag menar med förfall och tragik i detta fall, även om det kanske finns nå't extra kilo runt magen som inte fanns där för fem år sedan.
Nej, vad jag syftar på är hur jag den sista tiden förvaltat det skal som naturen givit mig. Och det kan jag säga, att så lite som jag tränat och motionerat de sista månaderna har väl aldrig skett tidigare. Musklerna på överarmarna har tynat bort, lårmusklerna lyser med sin frånvaro och magmusklerna som faktiskt en gång har funnits är numera snarare som en väljäst bulldeg i väntan på att knådas ut och fyllas med kanel och skjutsas in i en varm ugn.

Nej, skandal är vad det är!!
Dessutom ser jag att det redan är den sjätte mars och BEACH-06 närmar sig med stormsteg! Oj, oj... Härmed lovar jag (bra med vittnen som kan kolla upp en) att ta tag i detta innan det gått för långt, och börja planera upp träningen. Annars får man väl skämmas för mycket när den varmare årstiden kommer.
Ska bara inmundiga ett schysst kvällsfika först, kaffe och glass vore gott.
Och träna kan man ju börja göra en annan dag, eller hur?
/ Håkan

Inga kommentarer: