18 mars 2006

Jaha...

... det blev som man kunde befara. Artisten är större än låten. Och har man en grundmurad popularitet ute i stugorna så kan man ro hem Melodifestivalen med en dussinschlager.
Nog ordat om detta.
Nu några frågor som inte kräver några svar.
Varför går tjejer så ofta in flera samtidigt på toaletten, när de fått i sig ett par pilsner?
Varför är lösgodiset som blir kvar i slutet sån't man inte tycker om, fast man valt det själv?
Varför är det i 99 fall av 100 kvinnor som figurerar i reklam för tvätt- och rengöringsmedel?
Varför gör man ett så uselt program som 100 procent med Adam Alsing?
Varför är italienska ett så oerhört vackert språk? Och varför har jag inte lärt mig det...

Annars då? Jo, bilen går bra, jämna plågor.
Gonatt!
/ Håkan

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha...Vadå lösgodis som blir kvar??? Förekommer det? Okej, något måste ju bli kvar till sist och något som såg gott ut kan ju ha slunkit med och visat sig inte vara det. Och.. det är skillnad på mycket gott och superjättegott. :-)

Råkade lyssna lite till finalen i går och som väntat var Rednex låt den bästa melodin, i min smak. Texterna lyssnade jag inte på. Men så gillar jag ju countrymusik mer än schlager!

Anonym sa...

Hmm, apropå reklamen för tvättmedel: Jag tycker jag ser massor av män. Ta tex han som pratar med sin diskmedelstablett, Mr Muscle och den duktiga mannen som rengör hela köket med högtryckstvätt... Det sista kanske är reklam för Ikea när jag tänker efter :)

Anonym sa...

Ett apropå till: Jag är så glad att Björn Kjellman eller den där opera låten (eller olåten) inte vann.