21 mars 2006

Evelyn

Det finns många typer av TV-personligheter. Sådana man älskar, sådana man hatar, och de som man är mer eller mindre likgiltig för. Har ni vid något tillfälle sett Äntligen Hemma, så finns det medverkande där som för olika tittare kan hamna i både den ena och den andra kategorin.

Jag har förstått att alla inte älskar Martin Timell även om jag kan tycka att han är rätt oförarglig. Dessutom tillåter han sig att visa ett litet misslyckande då och då. Heder åt det.


När det gäller hans homestagingsexpert (heter det så?) Lulu Carter har jag hört att det inte är alla kvinnor som har henne på sin topplista.

Men min absoluta toppsnäcka i detta program är städgurun Evelyn Kjellberg på bilden nedan. Tänk vilken insats hon gör för att resa lort-Sverige ur slummen! En som med ett leende på läpparna försöker intala oss att det är ROLIGT att städa måste ha en oerhörd pedagogisk förmåga. Och jag tror banne mig att hon nästan lyckas ibland. Om inte annat är det roligt att se henne städa.

Själv kan man sträcka sig till att dammsuga sådär en gång i veckan, medan man gärna skjuter på de lite mer djupgående rengöringssysslorna så länge som möjligt. Fast det är ju skönt när det är gjort i och för sig. Och dessutom, det höll jag på att glömma, hon, Evelyn alltså, har ju så underbart svengelsk brytning. Bara det gör ju att man nästan blir städsugen...

/ Håkan

PS. Jag bjuder på ett städtips från Evelyn: "Ett tips för att underlätta städningen på skåpen framöver är att spänna vanlig plastfolie uppe på köksskåpet som hindrar smutsen från att fästa." DS

Inga kommentarer: