03 januari 2009

7 mål och 7 rullar

Köpte ett par handskar igår.
Eller ja, jag shoppade enligt mitt nya vinnande koncept. Dvs. traskade in på en sportaffär i stan och sa: "Hej - jag vill ha ett par handskar som jag kan rida i och jag hatar att frysa", typ.
Fick med mig ett par med dunstoppning i vilka invigdes idag.
Jättesköna och de fungerar bra... åtminstone i -12.

Efter stallgörat var det tapetdags.
Det är roligt att tapetsera med Håkan, vi jobbar bra ihop och i takt med att AIK gjorde mål efter mål på radion steg humöret hos oss båda och våderna sattes upp i vårt nya vardagsrum.
En rulle per gjort mål vart det ikväll (tur det var hockey och inte handboll).
Vi hann nästan klart, men hungern i magen och tröttheten i ryggen gjorde att vi fick släppa taget för i kväll.
I morgon tar vi resten.

Nu funderar jag på om jag ska orka se The life of David Gale i kväll, sanslöst bra film.
Men skam vet om det är värt att sitta uppe till 00:05.
Ska upp tidigt i morgon och dessutom har jag ju redan sett den två gånger.
Får se...

/Maria

1 kommentar:

Ulf sa...

Hej på er!

God fortsättning!

Hoppas flytten gått bra. Själv hatar att flytta.

När det gäller dina handskar citerar jag en vis man(mig själv). När det är kallt, regn, blåst etc. ska man hålla sig innomhus.

Den största myten av dem alla är att det inte finns dåligt väder bara dåligt klädda människor. Stanna inomhus, går ut när det är fint väder!
Mvh
Ulf