04 januari 2009

Lägenhetsläget

Så var det då färdigtapetat i hall och vardagsrum (så när som på fondväggarna). Vilket var lite av en bonus eftersom vi på första stället fick beskedet att tapeterna behövde beställas.
Men när vi såg att Skebo skrivit en annan färgaffär än den vi trodde på rekvisitionen ringde vi dit och där fanns de hemma.
Ibland blir fel så rätt.

---> Den röd-randiga hallen is no more.

---> Sverigetröjan har inget med junior-VM att göra... tror jag.

---> Alla småbitar över dörrar och fönster som skulle limmas. Enda gången jag blev på en smula dåligt humör. Hatar kladdet med småbitar.

---> En förverkligad dröm. Fönster över diskbänken med skogsutsikt. :-D

---> Ordningen återställd när lånekatten lämnat oss. Zelda går aldrig längre ifrån mig än 2 meter här hemma. Ensam i badrummet är t.ex. absolut otänkbart.

I morgon ska Håkan jobba och jag ska ägna mer tid åt Leo - som idag bara fick lite klapp på mulen och ny halm i kojan.
Sedan ska det städas på nya stället, beställas mer tapeter och ansökas om målning i badrum, därefter påbörjas kånkning av prylar.
Men tisdagen ska ägnas åt kurs i Akademisk ridning. Hoppas att temperaturen stiger. Just nu är det minus 18 och jag är rädd att inte ens dunhandskarna fungerar då.

/Maria

5 kommentarer:

GB sa...

Träd är så vackra. Grattis till nya bostaden!

Anonym sa...

Vad roligt att flytten går fint! Jag vill komma och hälsa på till våren! Kramar!

Ulf sa...

Hej

Lägenheten ser jättefin ut! Är den stärre eller mindre än den förra?

Minus 18 brrr, stanna inomhus :)

/Ulf

Anonym sa...

Det går undan ser jag. Vad duktiga ni är!

Maria och Håkan sa...

Alla är välkomna att hälsa på...
Speciellt Lillasystrar som fyller frysen med bröd och smaskiga matlådor! ;-)

Lägenheten är ungefär lika stor som den vi har nu, men med bättre planlösning. Och så fönster ut mot skogen då.

/Maria