02 januari 2009

Ledsen katt

Nu har Sophie, Dennis och Stella åkt hem.
Linus for redan den 28:e.
Det känns tomt i lägenheten och jag hade gärna sett att de alltid bodde hos oss.
Likaså Zelda, som nu ligger med hängskalle i mitt knä och deppar.
Stackars liten, hennes syster har bott här en längre tid och nu ska hon dras med de tvåbenta tråkisarna vars enda intresse numera verkar vara att packa ner hemmets alla grejer i lådor.
Men snart får hon annat att tänka på. Ett nytt hem att utforska och förundras över.

Den nya lägenheten känns bra. Enda egentliga kruxet med den är att den ligger på våning fyra och undertecknad är grisigt höjdrädd. Jag smög ut på balkongen idag, blickade ut över kanten och hela kroppen skrek att det kommer göra ONT om du ramlar ner.
Men vi bodde ju tidigare på våning fem i samma hus så jag ska nog vänja mig.
Nu är iallafall tapetbordet med tillbehör på plats (tack Anna och Mikke för leverans), så i morgon ska Håkan spackla medan jag smiter ifrån och ägnar mig åt min hobby Hästen.
Sen blir det att kleta lim å det vildaste.
13 rullar ska upp på 2 dagar.

/Maria

Inga kommentarer: