16 januari 2009

Återigen ålderskris

Har lagt upp ett gäng användare idag.
Trodde först att jag av misstag fått uppgifter från barnomsorgssystemet.
Varför - jo, de nya användarna var födda 88-89!
Sedan slogs jag som av en käftsmäll av den bistra sanningen!

Minns för några år sedan att jag tillsammans med en vän satt på en pizzeria i Grebbestad och förfärades över att det faktiskt, hur osannolikt det än verkade, fanns arbetsföra 80-talister.
Men Louise - det var då!
Nu gör snart 90-talisterna entré och tiden då man åtminstone kunde stoltsera med att man var yngst på avdelningen är för länge sedan passé.
Tiden då jag var "den lilla" på Uddevalla kommun är över.
Nu är jag snart "den gamla"..."den skrynkliga"..."den trötta och slitna".

Hur gick det till?

Projekt urstädning av lägenhet har påbörjats under kvällen.
Det är på något sätt skönt att få städa igenom sin urflyttade lägenhet ordentligt.
Den separationsångest som ändå finns där, av att lämna ett hem där man faktiskt trivts riktigt bra under ett par år, gnuggas bort med Vim och såpa och när allt är klart har man gjort slut med det gamla och är redo att gå vidare.
I morgon blir det skiftgång igen.
Håkan städar när jag är i stallet, jag städar när han är på hockey.
I morgon ska det bli klart och därmed är projekt flyttning över, för den här gången ;-)

/Maria

Inga kommentarer: