14 januari 2009

Två till priset av en...

...blev det idag.
Arbetsdagar alltså.
I tid räknat.
Mitt huvud känns som en vattenmelon med för länge sedan passerat bäst-före-datum, inknövlat i ett skruvstäd.
Och jag fryser.
Men kroppen är inte trött.
Lite för sent att åka till stallet och skotta skit.
Hade behövt skotta skit för att rensa tankarna.
Kanske ska jag springa upp och ner i trapphuset några gånger.
Eller leka med en makalöst uttråkad kattfröken.

Nä.
Ska nog sova.
Värma vetekudden och sova.
Om jag inte redan sover.
Det känns som jag sover.

/Maria

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Jag hittade doggen. Den heter Woofy, rätt exklusiv om man uttrycker det så :)
47cm hög men det framgick inte hur mycket som ryms i han mage.
Hittade en blogg där Woofy reser världen runt också med roliga bilder.

Maria och Håkan sa...

Tack för tipset! :-)
Får se om det blir en liten Woofy som sällskap till Zelda eller om hon får nöja sig med en hemsnickrad lådvariant.
Men snygg var den, dyr - men väldigt snygg!
/Maria