23 januari 2009

Mjukisbyxor, dunsockor och "operation mjölkkossan"-tröja

...blir kvällens dress code.
Middagen har bestått av pizza och till det druckits gott, sömnframkallande rödvin.
De två veckorna som förflutit sedan vår jul/flytt-ledighet har genererat 19 timmars flexplus... och mer ska det bli under helgen.

Inte för att detta är någon form av rekord i övertidsarbete.
Men min, ytterst subjektiva, känsla är att det har varit två ganska jobbiga veckor.
Mycket för att tiden har spenderats under djup koncentration i en extremt oergonomisk skrivställning och därmed gjort att jag lyckats dra mig sned i ryggen igen.
Ryggsmärta gör att jag vaknar flera gånger på nätterna och störd nattsömn är alltid irriterande, inte minst när väckarn ringer på morgonen.

Men, nog med självömkan.
Nuvarande arbetsbelastning är under en övergående period och sanningen ska sägas att det jag gör faktiskt är både intressant och roligt.
Men nu har jag bestämt mig... 2-3 dagar i veckan ska från och med nu ägnas åt styrketräning i ett försök att förbättra min just nu obefintliga kroppshållning.
Det blir svårt att hinna kvällstid, men gymmet finns två trappor ner på arbetsplatsen och gör att det inte finns några som helst ursäkter för att inte träna på lunchtid.
Så får det bli, helt enkelt!
Ingen mer kiropraktik för mig...

Kram och ta vara på helgen!

/Maria

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Grattis från oss i Sundsvall!!

Gun-Britt och Mosse sa...

har du sett vilken vansinnigt snygg bild på dej och Mosse som Karina lagt in på Rosenryttarna?
ha en fin lördagkväll!