30 januari 2009

Brunett som vill dansa

Veckor kan gå fort och veckor kan gå fruktansvärt fort.
Den här veckan hör till de sistnämnda.
En ny helg ligger framför oss och ja, det känns skönt.

Fredagkvällen har spenderats sittandes under saxen hos min frisör.
Frisörer som jobbar kvällspass tycker vi om.
Bad henne göra mig mörkhårig, vilket hon gjorde...med besked.
Det blev en markant förändring och mmmja, jag tror jag kan trivas med min nya hårfärg.

Let's Dance på TV är ett lagom avslut på kvällen och som gammal folkdansare rycker det i benen en smula. Inte för att kanske folkdans går att jämföra med paso doble, slow fox och jive. Men dans som dans.
Ibland kan jag riktigt längta efter att få svänga loss i en hambo, schottis, vals eller polska.
Få ställa upp inför en Väva vadmal eller engelska iklädd den vackra folkdräkten.
Tiden då jag tillbringade varje midsommar med att tillsammans med gillet åka runt och dansa känns så otroligt avlägsen - en annan tid, ett annat liv - och jag vet inte längre om jag kommer ihåg hur man gör.
Men det kanske är som att cykla. Stegen kanske sitter där i bakhuvudet någonstans.
Lillasyster, när du kommer hit nästa gång:
Får jag lov?
Jag vill dansa!

Kram!
/Maria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja! Vi dansar! Har du några röda knästrumpor drar vi på oss dem och skuttar loss i en Sappu eller en hederlig schottis. Det blir som på den gamla goda tiden!

Anonym sa...

Lägg ut en bild på Dig i ny frisyr och hårfärg, så man får se om man känner igen Dig! :-)

Långhåriga mamman