24 januari 2009

"Vilken bra dag det var idag"

Vi säger ofta så, när vi åker hem från stallet tillsammans, Karina och jag.
Och idag var inget undantag.
Karina fick en lektion av Gun-Britt i ridning med grimma och grimskaft och själv hade jag en givande diskussion med Leo i form av en oplanerad join up.

Det var länge sedan vi gjorde join up, men under dagens träning blev Leo ganska uppkäftig när jag ville att han skulle cirkulera runt mig i vänster varv.
- Jobbigt! - Vill inte, låt mig vara!
...sa han, på sitt eget vis, vilket resulterade i en join up som även var bra konditionsträning för oss båda.
Eftersom den var oplanerad hade jag inte delat av ridplanen och det fanns därför gott om utrymme för honom att försöka komma undan mitt drivande.
Så jag fick springa ganska mycket även jag - vilket i och för sig inte var helt fel - jag höll då värmen. :-)

---> Nej, vill inte springa i vänster varv...
---> ...våga vägra vänster varv....
---> ...kom å ta mig då...
---> Försök till varvbyte i hörnet, men kärringen parerade.
---> Jag är iallafall vacker när jag springer, till skillnad från andra...
---> Shit, hon kommer inte att ge sig, hon menar nog allvar.
---> Snälla, får jag komma och va med dig nu?

Slut var vi, båda två efteråt. Men det var en nyttig övning - för oss båda.
Efteråt följde han mig snällt och fogligt, i både skritt och trav och därmed gav vi oss för dagen.

En bra dag, som sagt.
Som fortsatte att vara bra då AIK såg till att spöa Rögle på bortaplan.
Nu ska vi se film och slappa i soffan.

/Maria

3 kommentarer:

Gurra sa...

Vad blev det för film då?

Maria och Håkan sa...

25th hour...
Bra, riktigt bra.
/Maria

Gun-Britt och Mosse sa...

du har en himla fin häst du också :-)