08 januari 2009

I morgon bär det av

Nu är det inte mycket kvar i vår "gamla" lägenhet.
Ett svagt eko uppstår när man pratar i rummen.
Idag har jag jobbat halva dagen och fick kämpa hårt med ett gnagande dåligt samvete när jag lämnade jobbet och såg att det var mycket hårt tryck i vår Helpdesk.
Borde vara där och jobba...
Men jag är faktiskt ledig och mitt gästspel idag var enbart pga. ett möte som inte kunde bokas om. Hade min ledighet ägnats åt tumrullning och navelskåderi hade jag självklart stannat kvar.
Men så är inte fallet.

I morgon flyttar vi resten av vårt hem och i natt sover vi för sista gången här.
Har nu, medan Håkan målar badrummet, slitit på med att fylla de sista flyttkartongerna och det som nu återstår opackat är det vi behöver för ytterligare en övernattning.
En guldstjärna till killen på Skelleftekraft som även denna gång, trots att jag givetvis som alltid var ute i sista stund, fixade så att vi får bredbandsuppkopplingen flyttad redan i morgon. Vilket gör att backupjobbet jag ska sköta på söndag kan ske i hemmets lugna vrå mellan limning av tapetrullar och uppackning av lådor.
Mycket tacksam är jag för det!

Fondtapeterna har kommit och förhoppningsvis kommer kökstapeterna idag.
Det bli en slitig helg, men sen är det gjort.
Oron jag hade att hinna med en flytt och samtidigt ha häst var obefogad.
Det ser faktiskt ut att kunna fungera.
Därmed inte sagt att vi snart kommer att flytta igen ;-)
Så roligt är det inte...

Nu - stalljobb!

/Maria

Inga kommentarer: