12 januari 2009

Äntligen...

... är vårt liv i misär och avskärmat armod över.
Internetuppkopplingen fungerar!
Flytten är så gott som avklarad så när som på lite småfix med gardiner, tavlor och en och annan hylla.
Ja, och så urstädningen av den gamla då förståss, men det får bli nästa helg.

För att slippa utstå tråkningar från min käre bror tänkte jag förekomma och redan nu lägga ut lite lägenhetsbilder.

--->Zeldas första vandring i en helt ny värld.

---> Hallen.

---> Badrum, det gjorde gott att få väggarna vita istället för rosa/aprikosa.

---> Sovrum... och ja, Zelda - aldrig mer än 2 meter ifrån matte.

---> Vardagsrummet before fondvägg...

---> ...och after.

---> Mittemot, utan fondvägg...

---> ...och med. Jo, gardiner saknas. Tyg inköpt men osytt.

---> Dennisfåtöljen och den döda golvkossan.

---> Som sagt... aldrig mer än 2 meter ;-)

Och så sista bilden med kommentaren - Hur tänkte de?
Hur kan man placera ett bredbandsuttag i en liten hall på en vägg som är fullständigt omöblerbar?
Tack och lov ändå för bärbart och trådlöst så att vi åtminstånde slipper dra en lång kabel till gästrummet.
Han, för jag är övertygad om att det är en han, kan inte ha tänkt överhuvudtaget.
Undertecknad hatar synliga kablar!!
Hur i helsike ska man få till det här snyggt?
Idéer mottages tacksamt!
---> Missnöje!

Japp, det var det hela just nu.
Köket och gästrummet är inte riktigt klart ännu så det kommer så småningom.

/Maria

6 kommentarer:

Gurra sa...

Oj, ja det må jag säga.. Bilder utlagda redan utan att jag behövt skälla på er. Och en film.

Ser mycket fint ut som vanligt.

Gun-Britt och Mosse sa...

O så fint - och fondväggarna som bara går över en del av väggen - har jag inte sett förr men det blev ju super!
Trådhärvan - ja det är ett hatobjekt för mej oxå... kanske göra ett litet skåp som är öppet baktill - eh? (det skulle R kunna fixa...)

Anonym sa...

Det ser jättefint ut! Jag kommer så fort jag kan! Kramar!

Anonym sa...

Blev ju superbra!! Roligt att se..

Anonym sa...

Jättefint! Jag kanske ha svaret på "hur tänkte de"-frågan. Bredbandsuttaget måste sitta vid första telefonjacket, vilket nästan alltid sitter i hallen. Men jag ser inget telefonjack på bilden så de kanske helt enkelt beror på helt o-estetiska installatörer. Gör som jag gjorde i min förra lägenhet.(Och som GB redan sagt) Gör en liten låda/skåp, det är nog enda lösningen.

Elisabeth sa...

Ser verkligen fräscht ut . Såg i en tidning en hund som var avsedd för sladdar. Såg lite stiliserad och snygg ut som jag minns det Vet inte hur stor den var men ska se om jag kan leta fram den. Fast Zelda kanske inte uppskattar sällskapet :)