26 februari 2006

Brokeback och mackor

Vi blev lite "wild and crazy" och bestämde oss helt oplanerat för att gå på bio ikväll, en halvtimme innan filmen drog igång. De har ju byggt om ett av stadens nöjesställen, E, till en biostad med sex salonger. Eller ja, det var tre salonger tidigare och de utnyttjade den gamla nattklubben till tre nya salonger, vavid den största är hyggligt stor vill jag nog påstå.

Nåväl, vad vi valde att se var Brokeback Mountain, en film om olycklig kärlek. I detta fall mellan två män. Som älskade varann djupt men som aldrig vågade, eller ville, leva tillsammans.
Tänkvärd film. Det är lite tragiskt när människor, oavsett skäl, inte får chansen att vara lyckliga tillsammans.

För övrigt har det varit en lugn söndag, frånsett den pulshöjande OS-finalen i ishockey. Men det gick ju bra till slut, guschelov. Annars hade man fått käcka kommentarer imorgon från sina finska kollegor. Nu är det vi på den svenska sidan som får vara lite käcka. Eller tröstande, beroende på hur de tagit det. Det är inte en lek för alla kan jag säga...

Vad som inte heller är en lek är om man "busat" för mycket med sin sambo. Hon kan då hämnas på olika sofistikerade sätt. Detta är en bild på den macka hon gjorde till mig när hon tyckte att jag retats lite för mycket.

Jag har en underbar tjej, eller hur! :-)
/ Håkan

2 kommentarer:

Sofia sa...

Hallå där...vilken rolig macka! Ha ha...någon gång kanske jag laddar upp bilden på Ulf där han ligger på stranden med solkräm på ryggen. Med solkrämen hade vi skrivit KUK på ryggen på honom. Sååå barnsligt och såå roligt.
Var förresten inte du med då Maria?
Kramar!

Anonym sa...

Visst var jag med...på Koster var det va? :-)