12 februari 2006

Madagaskar!

Helgen går mot sitt slut.
Fort var det gjort!

Ni tror väl att jag ljuger, men det har varit en strålande vacker vinterdag... i dag med.
Norrland har ju en årstid som inte existerar i södra Sverige.
Vårvintern!
En underbar årstid där man kan sitta i snödrivor med en kopp O'boy och en bulle och känna solvärme i ansiktet. Det är väl inte riktigt dags ännu, det är fortfarande ganska kallt, men det börjar så smått.
Sedan kommer snön smälta bort av solen, inte slaska bort av oändliga mängder regn.
...och så ska man slå vad om när "älven river". Dvs. när isen försvinner från Skellefteälven.
Men det ligger en bit bort i tiden.

Idag har jag fått en ny handväska av min sambo.
Det är något speciellt med att få sätta sig att arrangera en ny handväska, eller plånbok.
Typisk tjejgrej!
Bra blev det, men den är lite stor så jag vet inte hur jag ska kunna låsa in den på jobbet, den kommer inte att rymmas i hurtsen. Men, jag får låsa dörren i stället. Vi är inte begåvade med låsbara skåp på min arbetsplats.

Apropå jobbet kan jag ju meddela att servern jag installerade i torsdag, att ha "utifall att" det skulle gå snett på fredagen, behövdes aldrig.
Några timmars jobb i onödan kan man tycka, men, det är ungefär som med försäkringar. Ju fler backuper och extraåtgärder man gör innan, desta säkrare är det att allt går bra.
Gör man en kaxig snabbgrej, utan att säkra upp innan, går det till 99% säkerhet åt helvete!

Vi har hyrt film idag, Madagaskar.
Har hört att den ska vara lika bra som Ice Age.
Ordet Madagaskar har för övrigt även en annan innebörd har vi förstått. Får ni tillfälle att fråga Ulf om varför så gör det.
Mycket roligt! :-D

/Maria

Inga kommentarer: