20 februari 2006

Sims

Vi har fått hushållerska här på Brunnsgatan.
Lillasyster lagar mat till oss. Så här skulle det vara jämt!
Idag blir det köttbullar/falafel, potatismos med fetaost, basilika och soltorkade tomater.

Den senaste veckan har jag fått ytterligare en såpa att följa.
Lillasyster spelar Sims och det är mycket spännande att sitta bredvid och se hur den lilla familjen frodas, hur de blir befordrade i jobbet, äter mat, kissar, skaffar barn och blir kompisar med bögparet Simpsons.
Man blir dock lite störd av Sims.
Efter ett tag tänker man i behovsstaplar. Min Energistapel sjunker kraftigt på kvällen och stapeln för Blåsa är konstant kort.
Dock är Umgängesstapeln hög när Sara är här... och snart är Hungerstapeln grön och fin efter att ha proppat i mig hennes mat :-)

Ikväll är det hockey. Inte för att jag tror att de slår Canada, men en final är alltid en final.
Det gick tydligen inte så bra för Anja tidigare idag.
Är hon slut som artist...?
Kommer hon att överta Tony Rickardssons replik på Idrottsgalan "Jag är inte bitter..."?

Börjar få oroväckande känningar i halsen. Det är ju operation nästa tisdag så nu FÅR jag inte bli sjuk. Satans apskit om det blir så. :-(
Borde gurgla i barskåpsvätska för att bromsa eländet, men det är ju så äckligt.

På onsdag ska vi på Gardell.
Han kommer hit... till Skellefteå!!
Ska bli underbart roligt.
Mer om det senare, nu är det matdags.

God Jul!
/Maria

Inga kommentarer: