11 februari 2006

Månsken och iskonst

Jag är en grubblig människa!
En ängslig typ som ofta funderar på meningen med livet, döden och allt möjligt.
Men, jag har noterat att mina grubblerier vissa dagar och framförallt nätter blir betydligt värre.
Det som bekymrar mig är att dessa dagar verkar sammanfalla med fullmåne.
Kan man bli påverkad av fullmånen... även om man inte är varulv?
Någon som lider av samma problem?
Konstigt är det iallafall.

I går var vi på 50-årskalas.
Det var roligt.
Födelsedagsbarnet, Chatrine, visste inte om kalaset och hon blev väldigt överraskad när 30 pers stod med fördrink i handen på Moröhöjdens kvartersgård.
Maten var underbart god och hennes dotter med flickvän hade roliga musiktävlingar att roa oss med.
Bl a en tävling där man fick lyssna några sekunder på olika ledmotiv.
Jag var grym! Tog allt från Dr. Snuggels och Fragglarna till Notting Hill och Simpsons.
Kände mig jätteduktig tills jag insåg att jag är en riktig TV-nörd.
Men... kul att man kan få nytta av sitt värdelösa vetande någongång. :-)

Idag har vi jobbat några timmar, sedan blev det fika på Kanel och en promenad i Stadsparken för att titta på isskulpturerna.
Än så länge fina och "okissade".
Fler bilder här.

Nu ska jag ut och yla i fullmånen!
Kram och trevlig helg!
/Maria

Inga kommentarer: