13 februari 2006

Linjedans

Japp, så har terminen börjat igen.
Linedanceterminen.
Lite löjligt? Jo, men det ska det va! Som någon sa ;-)





Det är faktiskt väldigt roligt att dansa Linedance.
Man kan tro att det bara är countrymusik, cowboyboots, rutiga skjortor och IIIIiiiiHAAAaaa!
Men det är väldigt blandad musik.
...och ganska svårt.
I dag har vi lärt oss tre nya danser.
Det är en liten fördel att man hållt på med Aerobics, Friskis & Svettis och folkdans.

Ser just nu på Prison Break... och den äckliga vakten har precis dödat Westmoreland's katt Marilyn :-(
*snyft* HUR KUNDE HAN!!?
Klarar inte av när djur dör.
En hel stad kan utplånas och det är jättetragiskt, men om hunden dör i slutet... Då kommer tårarna.
Kan bero på att jag alltid haft djur nära mig i nästan hela mitt liv.
Hemma hade vi hund, katt, marsvin, undulater, fiskar och äckligt nog... vandrande pinnar.
Minns att jag kunde sitta vid myrstacken i backen utanför huset därhemma och bryta sönder småpinnar till myrorna så att de inte behövde gå så långt.
En och annan från boet nedramlad fågelunge tog man hand om oxå. :-)

Zelda är och hälsar på sin syster Stella idag och jag fick ett otroligt kattlängt.
Men hon kommer ju hem i morgon kväll igen.

Vi hörs i morgon igen, nu är det läggdags!
/Maria

Inga kommentarer: