27 december 2007

Båååring

Vaknade 04:23 i morse.
Tog ett moget beslut att gå upp så att jag slapp väcka resten av lägenheten med att låta väckarn ringa var tionde minut mellan 05:00 och 06:00 - vilket hade hänt om jag somnat om.
Snoozeknappar är härligt, härligt, men farligt, farligt.
Pga. denna tidiga morgonuppstigning var jag på jobbet 05:40.

Jo, jag bloggar arbetstid, men vad f-n ska jag göra.
Det är olidligt tomt och stilla här och det enda system som används lika mycket oavsett helgledigheter är nere hela dagen för uppdatering.
Idag har jag haft 9 st. samtal.
En medelkötid på 6 sekunder, medelsamtalstid på 1 minut och 59 sekunder vilket ger en servicegrad på hela 100%.
Jag har rensat min egen mailboxinkorg så att den består av exakt 0 (noll!) meddelande.
Vår Helpdeskinkorg har enbart informationsmail samt 4 st. "i väntan på svar från annan"-mail.

Jo, jag vet, detta är verkligen att be om att helvetet ska braka loss.
Så fort man yppar orden "Det är lugnt idag" så rasar system ihop som korthus.
Men jag törs ändå göra det...
Man måste våga leva lite farligt ;-)

Nu ska jag gå igenom gamla pärmar och rensa skräp... städa är bra tidsfördriv.

/Maria

Inga kommentarer: