02 december 2007

Dags å halla se e grann

Även idag har det blivit fyra timmar i stallet.
Inger och jag har haft NH-övningar med Leo i hans nya repgrimma och det 4 meters långa vita grimsakaftet.
Hur kan man ens komma på tanken att tillverka bländvita grimskaft?
I ett stall finns inga vita saker, det som varit vitt är efter tre minuter grå-brun-grön-svart.

Vädret till trots gav vi oss sedan ut i snöyran med häst och kärra.
Leo var ju tänkt att gå på travet, som den Palema-häst han är, men trots att han inte gjorde så bra i från sig på banan och därav blev omskolad till ridhäst så tycker han om att kuska runt i skogen i en mer avstressad miljö.
Vi var ute i ca en timme och på vägen hem frös jag riktigt ordentligt. Snön piskade i ansiktet och de ynka 2 minusgraderna kändes som 20.

Nu är jag hemma och helgens kroppsarbete tar ut sin rätt.
Jag beundrar verkligen de som har egen häst och sliter så här varenda dag.
En kontorsråtta som jag knäcks av några timmars fysiskt arbete.

Nu ska jag göra något av det bästa som finns en söndageftermiddag.
Lägga mig på sängen med en filt och en bok och slappa.
Dvs. jag ska "halla mig" lite.
Om tio minuter kommer jag att sova gott.

Trött Leo får lite ryggvärme av sin kattkompis.

/Maria

Inga kommentarer: