06 december 2007

Livet är en schlager

Det är torsdag.
Torsdag är städdag... så även idag.
Jo, jag vet jag storstädade för en vecka sedan och lik förbannat har jag hemmet grott igen.
Märkligt kan man tycka, när man aldrig är hemma.
Men en individ befolkar vår lägenhet 24 timmar per dygn och denna individ är oerhört hårig så det blir ju som det blir.

Dessutom får vi besök i morgon.
Anna kommer hit och förhoppningsvis får hon med sig fler.
Vi ska förfesta och därefter gå på lokal, närmare bestämt Club 27.
I eftertankens kranka blekhet så skäms jag lite över att gå dit. Jag hoppas innerligt att vakten som blev inblandad i ett vad sist inte är där.

Men det ska bli roligt att komma ut och få dansa av sig ordentligt, det var länge sedan.
Anna har sagt att jag måste sova länge i morgon och även taktiksova när jag kommer hem så att jag inte blir trött innan de börjar spela schlager.
De spelar nämligen bara schlager så fort jag gått därifrån.
Vi får se hur det går.
Den narkoleptiska tröttheten brukar innfinna sig vid 23-tiden. Klarar jag bara att passera midnatt så brukar jag komma in i andra andningen och kunna hålla ut ett tag till.
Jag lovar att göra mitt bästa.

Och Anna, jag har även torkat golvet under skohyllan - du vet där vi brukar ha vår PC.
;-)

Min kära sambo ska på julfest i morgon.
Men inte så länge för vi får även besök av sonen/bonussonen från Sundsvall.
Det ska bli kul att se honom igen, det var väldigt länge sedan.
Även om jag tyvärr tror att hockeyn vi ska se på lördag blir ytterligare en tung förlustmatch.
Det går inge bra för AIK men jag hoppas vid Gud att jag inte ska behöva uppleva ännu en kvalserie.

Godnatt!
/Maria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å så bra. Då är det rent där när jag ska ställa tillbaka datorn efter att ha festbloggat :-) Jag ska också taktiksova efter jobbet för schlager kan man bara inte missa :-)

Åsa sa...

Varför har hela blogspot konverterat till engelska? Ingen har frågat mig om lov till det! =P Ses imorrn om jag inte är zombie.. =)