19 december 2007

Krig i vårt förhållande

Min sambo har en aningen småtvär sida emellanåt.
Se föregående inlägg.
Min bror blev så uppskrämd att han tvingades skriva ett nödblogginlägg den stackarn - om ingenting.
(Som om det fanns någon blogg som handlar om annat än just ingenting)
Nåväl, han har inte mitt godkännande att införa några sådana regler på vår gemensamma blogg så tar han bort en länk så kommer jag att lägga dit den igen.
Moahhaha.

Det går att kriga på alla möjliga sätt i ett förhållande.
Som när vi anser att någon av oss har lagt ut för mycket pengar. Då brukar den som vill göra sig oskyldig i smyg flytta över pengar på den andres konto, med ett suspekt meddelande som syns på kontoutdraget.
Dagen efter (eller vid upptäckt) kontrar den andre med att flytta tillbaka samma summa + en krona, med ännu ett suspekt meddelande t.ex. "Glöm det", varpå samma summa + två kronor strax är tillbaka.
Så kan det hålla på och om någon uttråkad banktjänsteman skulle få för sig att inspektera våra överföringar får de sig ett gott skratt.

För övrigt undrar jag vad jag gjort för att förtjäna alla underbara människor jag har runt omkring mig. Idag fick jag en julklapp av stallägaren (hon som gav mig lussebullar härom veckan) - denna gång en nybakt limpa.
Vansinnigt god limpa och ehrm... jag har satt i mig halva redan tillsammans med en kopp O'boy.
Jag blev även hembjuden till henne någon dag för att baka.
Troligtvis tycker hon att det är tragiskt att en kvinna på över trettio inte bakar sitt eget bröd.

Kram!
/Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Bekymra dig inte om brödet, jag kommer upp till våren och bakar tonvis av bröd!
/Lillasyster