23 december 2007

Dan före dopparedan

Julafton närmar sig med jättekliv.
Tidigt i morse begav jag mig till stallet för överlämnande av julklapp till Inger och en julblomma till stallägarinnan som försett mig med nybakt de senaste veckorna.
I stallet var vi, samtliga Leos fruntimmer (skötare) samlade för första gången tillsammans.
Kul att träffa de andra tjejerna och Leo stod förbryllad i mitten och dränktes av kärlek från alla som älskar att vara med honom.
Om han inte varit päslförsedd hade man troligtvis sett honom rodna djupt.

Efter stallträffen for jag hem och åt frukost tillsammans med alla där hemma.
Det är verkligen underbart att ha lägenheten full av människor.
Vi gick därefter på stan för att kolla in de sista paniska julklappsshopparna.
Det var förvånandsvärt lite folk på stan och jag misstänker att de flesta gjorde bort julhandeln i går. Julafton borde inte vara datumstyrd, utan som påsken - alltid förlagd i samband med helg, som i år.
Det är säkert många hjärtinfarkter som undviks pga. att folk faktiskt har två lediga dagar före den stora dagen att sprida eländet på.

Resten av kvällen ska vi slappa samt frångå alla regler och istället för julmat äta tacos till middag.
Lägenhetsbefolkningen - Julen 2007
/Maria

Inga kommentarer: