17 december 2007

Konstig dag

Denna dag kan beskrivar med ett ord - Konstig.
I otakt på nått sätt.

Det började redan i natt, med att jag vaknade ett flertal gånger av att fingrarna domnade.
Däremellan drömde jag att handen svällde och svällde för att till slut lossna helt.
Obehagligt.
Vaknade sedan två minuter innan klockan ringde, glasklar i huvudet, satte mig upp med ett ryck - tittade på en storögd katt som undrade vad jag höll på med - la huvudet återigen på kudden och lyckades stensomna om i resterande 1.5 minut.
Totalt borta när klockan ringde.
Dessutom hade ontet i handen som plågat mig hela natten förflyttat sig... till armhålan(!)

En vecka före jul borde det vara lugnt på jobbet men detta är som sagt en konstig dag så det var allt annat än stillsamt.
Telefonen ringde i ett kör, ingen röd tråd mellan de ärenden som kom in utan bara konstiga, spretiga saker och fel jag aldrig stött på förr.
Skrivare som försvann, menyer som försvann, datorer som inte startade alls, stulna skärmar och batterier som inte höll tillräckligt länge.
Strax före lunch insåg jag att jag glömt äta frukost.
Dagen gick väldigt, väldigt fort och när klockan var 17 var jag mycket trött i öronen och vansinnigt kissnödig.

Kastade mig iväg till stallet - fick hjärnsläpp och missade byta om och givetvis, att kissa...
Bytte om i bilen (!) vilket inte är särskilt begåvat när det är kallt, men det gick och stalljobbet tog vid.
Även där uppstod en del konstigheter, saker jag ska analysera en annan dag i lugn och ro.

Från stallet bar det iväg till flygplatsen för upphämtning av Håkan.
20:30 var vi hemma och vid det här laget hade jag så ont i urinblåsan att jag frös.

Nu är han äntligen hemma igen, mannen i mitt liv.
Jo, jag vet. Han har bara varit borta i tre dagar men det är fullt tillräckligt.
Visst har det gått bra att klara sig själv en helg (något som för ett år sedan varit oerhört jobbigt och snudd på omöjligt) men det är inget jag föredrar.
Jag vill ha honom hos mig och utan honom blir livet fort tråkigt.
Ordningen är återställd och i morgon blir det kanske en normal dag i Marias liv :-)

Nu ska jag doppa min hand i Iprensalva och bädda ner mig.
Med min gubbe vid min sida.

/Maria Kafka

Inga kommentarer: