09 december 2007

Oväntad efterlängtad seger

De vann i går, vårt hockeylag! Det var verkligen inte vad vi förvändade oss av gårdagens match mot serieledarna.
Under första perioden var stämningen ganska lugn och låg hos hemmapubliken i arenan. Motståndarklacken var skrikig, självsäker och överförfriskad... en stämning som sjönk något efter det första målet för att så gott som avta helt efter det tredje.
I chock satt vi sedan alla och såg SAIK krossa HV71 med 4-0.
Suveränt rolig match att se även om det blev väldigt förvirrat en stund när domaren skickade ut alla spelare på planen i utvisningsbåset.

Efter matchen blev den en mysig softarkväll tillsammans med Linus. Vi lagade mat och såg film.
Catch me if you can, som visades på 5:an.
Sanslöst bra film som helt gått mig förbi.

Idag blev det tidig uppstigning för mig.
Frukost och utsläpp av stallets hästar tillsammans med Inger.
Dessa helgmorgnar sätter jag mycket värde på. Vi hjälps åt med de arbetsuppgifter som finns, småpratar, ser solen gå upp och dagen vakna.
Även denna söndag spände vi vagnen bakom Leo och gav oss ut på en tur, idag till Anderstorp.

Det är tungt att dra vagnen i snön och när vi kom hem var stackars killen alldeles svettig och trött.
Sista kilometern maskade han hela tiden, stannade och plockade upp pinnar som han bar med sig och låtsades tappa med jämna mellanrum så att han var tvungen att stanna och plocka upp dem igen.
Ibland undrar man om han är häst eller hund...

Nu har Linus farit hem och Håkan är på innebandymatch.
Själv ska jag ägna mig åt en stunds sömn.

/Maria

Inga kommentarer: