15 december 2007

Julshow och barnkalas

"Meningen med livet är att leka med rätt kompisar"
Ett citat av en klasskompis från gymnasietiden.
Och hur rätt har han inte...

Idag har jag lekt med två kompisar.
Kompisar och tillika kollegor.
Den ena kollegan, Carina, kom och plockade upp mig vid halv tolv.
Vi hade biljetter till en julshow här i stan och under två timmar drack vi kaffe och fick uppleva 50-talet i komprimerad form.
Trevlig föreställning i gott sällskap.

Strax efter detta for jag till den andra kollegan, Anna, för att hjälpa till att förbereda hennes dotters 8-årskalas.
Min insats bestod i att hacka en halv lök, blanda två dippåsar i skålar med gräddfil, hålla dotterns varma pitabröd när hon petade i köttfärs samt leverans av 1 st. papperslapp till den av modern arrangerade skattjakten.
För denna enorma arbetsinsats blev jag bjuden på middag, kaffe och tårta.
Det lönar sig att jobba svart ibland :-)

Vid åttatiden lämande jag kalaset.
Det började nämligen klia i mina teknikfingrar av att få klippa sönder och dissikera barnens dansmatta för att se hur den fungerade och för att inte göra sex glada flickor ledsna så gick jag innan det var för sent.

Resten av kvällen ska avnjutas med ett glas vin i soffan till Pirates of the Caribbean.
Har ännu inte lyckats se denna film utan att somna.
Så vi får se hur det går.

/Maria

Inga kommentarer: