28 december 2007

Ett inlägg - många gäspningar

Aldrig har så mycket tid använts till att göra så oerhört lite.
11 timmar och 40 minuter i går, 10 timmar och 35 minuter idag.
Men jag har varit tillgänglig, för de andra stackarna som ha måst jobba dessa mellandagar.
30 samtal igår och 42 idag.
Ett 20-tal ärenden via mail samt ca två pärmar i papperstuggen.
Jo, jag är nojjig, men jag ogillar skarpt att kasta papper hursomhest i pappersinsamlingen.
Och att tugga papper tar tid, 2 och 2 åt gången. Då går tiden, inte fortare - men den går.
Kommunalt så det skriker om det.
Iklädd beige kofta och tofflor, matandes en evighetshög papper i en papperstugg.
Herregud!

Men nu har jag ett välstädat kontor, allt som ska sparas sorterat och allt onödigt i strimlor.
Redo att komma tillbaka på onsdag... då det kommer vara allt annat än lugnt och då jag troligtvis kommer att förbanna mig själv för att jag inte njöt av en tyst telefon.
Men en Helpdesk ska vara hektisk. Det ska vara puls, telefonen ska ringa och mailen ska spruta in i vår inkorg - då blir jag som mest effektiv.
Att ensam passa en telefon som bara ringer de gånger man skyndat sig in på toaletten är enbart jobbigt.

Tröttheten som sköljer över mig nu är enorm.
Det blir ingen tidig uppstigning för att fara till akademisk träning i morgon, detta pga. skridskoföret som råder på Skellefteås alla ytor.
Så i morgon ska jag sova lääänge.

Håkan jobbar starkt på en kraftig förkylning och jag nyser då och då av ren sympati.
För jag är inte sjuk, nähäärå - det är ju snart nyårsfest.
Hm, just det, kanske borde fundera på det där med vad att ha på sig på nyårsafton.
Men det är inga som helst problem.
Jag som älskar att shoppa, gärna under hård tidspress - speciellt med en förkylning i näsan och med sjukt mycket folk att trängas med på mellandagsrea!
Ska nog börja med skobutikerna - det ska verkligen bli hur kul som helst!

...fy fan...

/Maria
p.s. Lånekatten är en konstig katt. Just nu släpar hon runt på en stor mössa och skriker som om hon hade en förskärare i magen. Om någon djurpsykolog läser detta så undrar jag...
Varför??!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Borde nog sluta städa nu.. Läste "förskollärare" istället för "förskärare" och undrade just hur en sådan låter.. i en kattmage ;-) Skoaffär? Ring mig om du behöver hjälp, jag ska också på stan imorgon. Det är kuul att shoppa Maria, jättekul :-)

Anonym sa...

Felix gör samma sak, men han föredrar större saker såsom gympa byxor och huvtröjor. Fast faan vet varför

Gurra sa...

Var har ni tagit vägen? Håkan ligger farligt nära att stryka sin egen blogg ifrån sin blogglista pga dålig uppdatering :P